d.ziemi„Nasza planeta ma swoje święto" - takie hasło przyświecało klasom drugim i trzecim podczas Międzynarodowego Dnia Ziemi. Mały Samorząd zapoznał uczniów z losami naszej planety i sposobami ochrony przyrody. Uczniowie wykonali interesujące prace plastyczne dotyczące szanowania przyrody, zaprojektowali plakaty o Ziemi w ulubionym programie Paint oraz rozwiązywali quiz o tematyce ekologicznej. Każdy uczeń otrzymał dyplom ,,Przyjaciela Ziemi" i słodki upominek.

pierwsza pomocDzięki uprzejmości Pana Tomasza Wiśniowskiego mieliśmy okazję przypomnieć sobie i utrwalić zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Uczniowie klasy 7, pod czujnym okiem specjalisty, uczestniczyli w warsztatach przypominających i utrwalających zasady udzielania pomocy poszkodowanym w różnych wypadkach.

Ilustracja wprowadzająca  MniszkiDnia 22 kwietnia klasy pierwsze dzięki wycieczce do Centrum Edukacji Regionalnej i Przyrodniczej w Mniszkach mogły przenieść się w czasie. Podróż rozpoczęliśmy od zwiedzania zabytkowych budynków, w których mogliśmy zobaczyć ginące zawody, takie jak kowal, bednarz, pszczelarz, szewc, rybak i praczka. Duże wrażenie zrobiła na nas dawna klasa szkolna. każdy z zaciekawieniem słuchał opowieści, jak ta szkoła wyglądała kiedyś... Przechadzając się po pracowniach rzemieślniczych mogliśmy zadawać pytania, na które uzyskiwaliśmy odpowiedź, ale też wziąć do ręki narzędzia, którymi posługiwali się dawni fachowcy.

00122 kwietnia obchodziliśmy Dzień Ziemi 2024.
W naszej szkole przeprowadzone zostały następujące działania:

  • przeprowadzono konkurs „ Laurka na Dzień Ziemi” / do konkursu przystąpiło 22 uczniów, został on rozstrzygnięty w dwóch grupach wiekowych- klasy1-4 i 5-8-prace uczestników zostały wyeksponowane w holu szkolnym, ocenione pod względem artystycznym przez panią Magdalenę Krzyżaniak a uczestnicy nagrodzeni/,
  • przygotowano gazetkę ze wskazówkami-„ Co mogę zrobić dla Ziemi”,
  • uczniowie z klasy szóstej przeprowadzili zbiórkę funduszy na „Drzewko na Dzień Ziemi”,
  • zostało zakupione i posadzone drzewko/rajskie jabłuszko/ przez pana Henryka i uczniów z klasy siódmej,
  • udostępniono materiały edukacyjne z zadaniami do wykonania dla uczniów z zakresu recyklingu i segregacji śmieci.

428f79f6a4 modifiersW dniach 8-13 kwietnia 2024 r. w naszej szkole po raz pierwszy odbył się Tydzień Gramatyki z języka polskiego, angielskiego i niemieckiego. Z tej okazji uczniowie klas IV-VIII zmierzyli się z wyzwaniami gramatycznymi, jednocześnie ucząc się i bawiąc. W sposób aktywny, ciekawy i kreatywny powtórzyli znane im zagadnienia. Rywalizowali ze sobą w różnych konkurencjach, zbierając punkty. Przez tydzień wykonywali wiele ciekawych zadań związanych z gramatyką na lekcjach języka polskiego, angielskiego i niemieckiego.

0000 10Uczniowie kółka multimedialnego uczyli się sztuki fotografowania: ustawiać migawkę i przesłonę w aparatach fotograficznych. Dzięki zdobytej wiedzy wykonywali zdjęcia w pomieszczeniu o różnym naświetleniu. W ciemnych pokojach wykorzystywali świecące przedmioty, co zapewniło każdemu kreatywnemu fotografowi osiąganie niezwykłych efektów.
Aparaty fotograficzne pozyskano w ramach Programu „Laboratoria Przyszłości”.

1711574974757Dzisiaj w kl. 3a zapanował świąteczny klimat. Uczniowie opowiadali o tradycjach wielkanocnych w swoich rodzinach. Poznali zabawy wielkanocne, tj. wyścigi z jajkiem i poszukiwanie pisanek. Dzieci z wielkim zaangażowaniem grały w wielkanocną grę planszową i rozwiązywały wielkanocne zadania z treścią. Wspólnie spędzony czas dostarczył wszystkim wiele radości.

006Uczennice klasy siódmej Laura i Julia realizowały w lutym i marcu projekt „Dlaczego warto jeść owoce i warzywa”. Był on skierowany do uczniów z klas pierwszych, drugich, trzecich, czwartych i piątej naszej szkoły. Realizatorki projektu przygotowały plakat z wybranymi owocami i warzywami i w trakcie spotkania z uczniami w interesujący sposób opowiadały o zaletach ich codziennego spożywania. Wskazywały na walory zdrowotne, których dostarczają oraz na konieczność ich obecności w czasie pięciu posiłków w ciągu dnia. Spotkania w poszczególnych klasach były przyjmowane z dużym zainteresowaniem, dzieci zadawały pytania, otrzymywały odpowiedzi. Cenną wartością tego projektu dla Julii i Laury było także to, że obie musiały przygotować plakat, opanować wiedzę o wartościach odżywczych warzyw i owoców i znaleźć sposób na przekazanie tego młodszym koleżankom i kolegom. Musiały także wykazać się odwagą i umiejętnością zainteresowania ucznia swoim projektem.
Brawo dziewczyny.

0000 2Wolontariat jest nieocenionym sposobem na niesienie pomocy pieskom, które przeżyły ciężkie chwilę w nieodpowiednich domach lub na ulicy, są skrzywdzone i bezdomne. Nasi uczniowie, jak co roku, ochoczo przyłączyli się do akcji pomocy Miejskiemu Schronisku "Azorki" w Gorzowie Wlkp. Przez kilka tygodni przynosili do szkoły karmę oraz ciasto, które później było sprzedawane. Ogółem ze sprzedaży wypieków uzyskano 546 zł. Za pieniądze te została zakupiona karma. Dziękujemy serdecznie Uczniom, Rodzicom, Nauczycielom, którzy wzięli udział w akcji pomocy "Azorkom".
Szkolne Koło Wolontariatu

001 Dnia 22 marca, w Leśnej Stacji Dydaktycznej w Lipach, odbył się trzeci etap ogólnopolskiego konkursu „Poznajemy Parki Krajobrazowe Polskiz przewodnim tematem „Ssaki Polski”. Nasz zespół, po pokonaniu w etapie gminnym Szkoły Podstawowej w Kłodawie, zmierzył się teraz z uczniami ze Strzelec Krajeńskich. Uczniowie pisali test o parkach krajobrazowych oraz rozpoznawali ssaki na prezentowanych slajdach. Zwyciężyła grupa ze Strzelec, tym samym w tym roku zakończyliśmy udział na drugim miejscu trzeciego etapu konkursu ( konkurs składa się z 5 etapów). Gratulujemy Laurze Braun, Mateuszowi Leszczykowi oraz Erykowi Marcowi. Przygotowując się do tego konkursu uczniowie Ci zdobyli szerszą wiedzę o parkach krajobrazowych naszego województwa i ssakach naszego kraju.
Duże brawa za udział w konkursie, który wymagał dodatkowego zaangażowania.